söndag, september 02, 2012

"En seger är alltid en seger"

Invigde min nya lite mer italienska look i tävlingssituation idag och det gick ju bra.
Ledning från start till mål i H 40 klassen i Tour Modeen.
Hade endast 2 st H30 och en elit framför när jag gick imål i det tunna startfältet där klasserna startade samtidigt.
Här ska tilläggas att "H 30" åkarna framför mig i själva verket bestod av sveriges just nu snabbaste H50 åkare, men det är inget att skämmas för när man själv är en medelmåttig 45 åring..
Det är värre för dom som är runt 20 o kör i elit som får stryk av dom..

Nåja jag har iallafall tagit säsongens andra seger och jag har efter många år i "Bell träsket" äntligen skaffat mig nåt annat märke på hjälmen som dessutom kapade nästan 1 hekto i vikt mot min tidigare hjälm/glasögonuppsättning.
Tungt i skallen kan det vara ändå..

5 kommentarer:

Gunnar Töjren sa...

Grattis till segern!! cool och snygg hjälm!! Italiensk!!! Du ser ut lite som Ivan Basso!!! :.)

stefan sa...

Exakt samma hjälm som Basso men annan färg. Lätt o Skön.
Men Basso är inte min idol på nåt vis. Möjligtvis är din katt Basso det .. :)

Anonym sa...

Bra kört! Det är svårt att ha cykelidoler nuförtiden. Basso, Hamilton, Ulrich, Armstrong, Contador, Ricco, Pantani, Axelson näe bara doping! Mina idoler är Töjren, Larsson och Lindqvist :-)
/Robban

Samuel sa...

Härlig höstform:-)

stefan sa...

Inte mycket till förebilder Robban... :)

Ja med lite höstform o lagom konkurrens så kan till o med jag vinna ibland.