lördag, september 29, 2012

Lerfest!

Mitt livs lerigaste tävling körde jag idag.
Allt detta regnande som aldrig vill sluta hade gjort den sköna banan i Vista mtb i Jönköping till en helt otroligt hal o lerig sörja, en sån där smet som det bara kan bli där det är lövskog.
Då ska man oxå veta att banan är hyfsat kuperad o kurvig.
Tittade jag på starlistan i H40 såg jag 8 jämna gubbar så det kunde gå lite hur som helst.

Jag halkade ur pedalen i starten och gjorde sedan ett väldigt svagt första varv både fysiskt o tekniskt o alla körde ifrån mig.
Jag är rätt bra på att bemästra extermt hala underlag, så jag blev lite panikslagen av att jag plötsligt inte körde alls bra.
Men det släppte på andra varvet o sen gick det som fan i leran, trots att jag var lite klen uppför samt att dragkedjan i tröjan pajade så jag fick ta emot leran o regnet mot bar bröstkorg.
Tokvupade även i brantaste slänten, men det gick nästan lika fort att glida på sidan med huvudet före nerför som att cykla
Körde upp mig till en 3e plats i mål vilket jag är väldigt nöjd med.
Årets 6e pallplats faktiskt.
Men jag stod huttrande i duschen när priscermonin hölls...
"Stjärna" som man är

Årets sista race och det känns rätt skönt efter ganska konstant tävlande från april
Jag lämnar nu med varm hand över till dom som tävlar i cykelcross att gå upp tidiga mörka höstmorgnar för att åka iväg till kalla blöta tävlingar.
Man har ju haft hela våren sommaren o hösten på sig att köra sig trött...

Men lite höstfet lek på hemmaplan blir det nog med cx hojen trots allt



5 kommentarer:

Anonym sa...

Du Stefan, Jag glömde ett chainsuck skydd i titan i din bil. Det sitter limmat på kedjestagen på ramarna, kan du kolla om du hitatr det?

stefan sa...

Jag har hittat det. Du får det vid tillfälle.
Eller är det mer akut?

Anonym sa...

Tror den kan vara bra att ha, men jag har inte riktigt vägarna förbi. Så jag hojtar till om jag kommer på något smart. Annrs får du gärna hålla öronen öppna fall du vet någon från stansom skall söderut:-)

Anonym sa...

Bra (sladdat) Stefan! Snygg avslutning på XC-säsongen.

/Spetz

stefan sa...

Tack Peter. :)