söndag, september 23, 2012

Idag var jag dålig

Kanske ingen slump att det sista jag drömde innan jag vaknade i morse var om flygande tefat och rödbetsspad som satt fast på väggen.
Psykiskt stabil?
Åkte sedan iväg o skulle köra årets Svealandsmästerskap i grannbyn Åkersberga, där jag som helhet gjorde årets sämsta lopp.
Det kändes inte bra nån gång nånstans, trots blöt o kuperad bana som är ett av mina favoritunderlag.
Jag var svag
Stel
Dålig
Överallt

Men jag fick ändå inkassera en totalseger i Svealandsserien i H 40 klassen där jag som bäst under året har haft 1 st seger, 1st andraplats, o 1st tredjeplats i dom 6 deltävlingarna som ingått.
Idag blev jag 6a och långt ifrån dom pallplatser som jag "borde" ha krigat om i den konkurrensen som var idag.
Men idrott är idrott
Och en för stor segertröja är en för stor segertröja..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Surt! Kände inte igen igen dig i söndags (med undantag av Kepsen i Ursvik förra våren) och hade räknat med en riktig fight mellan V-ås, 08 och Norrtälje (Gunnar räknas inte...).

Om du vill, så kan jag kolla om det finns en mer atletisk storlek på Svealands-tröjan.

Lycka till i J-köping!( Kör själv CX i helgen på nyanlända hojen).

/Spetz

stefan sa...

Jag hade oxå sett fram emot ett tätt race men "de gådde inge bra" för mig...

Angående tröjan så spelar det nog ingen roll vilken storlek jag tar för tyget var rätt sladdrigt o formen lite fyrkantig kan man säga.
Och en S istället för nuvarande M blir nog bara kort men inte direkt slimmad den heller.
Nåja huvudasaken är att jag var BÄST!! :)

Ska försöka köra lite mer normalt i jönköping i helgen..
Ses