onsdag, april 10, 2013

Inte årsbästa...

...men jag genomförde ändå kvällens 4*4 helt enligt plan men i "safemode".
Kände långt innan att  det inte skulle bli några högkvalitativa i dag
Vad tränar man om man kör fyror i "safemode" undrar någon.
Ja kanske inte lika högkvalitativ hjärtträning som när man går fyror som man bör, det vill säga nästan på max.
Men jag genomför hellre ett planerat pass på lite lägre nivå när jag är sliten än att sikta för dagen overkligt högt o avbryta.
Om jag hade avbrutit så hade jag ju bara tränat på att avbryta.
Och detta vill man ju inte träna på.

Om man inte vill lära sig att bryta ett race så fort det inte går helt perfekt då förstås..

5 kommentarer:

Anonym sa...

En gammal fotbollstränare jag hade sa alltid: Som ni tränar spelar ni! Det sitter kvar och därför vill inte jag heller bryta några pass:-)

//Samme

Anonym sa...

Kul att läsa om racet i Tyskland. Nu verkar gubbformen komma. Jag är givetvis rätt sliten efter mitt läger men om någon vecka kanske kroppen svarar igen. Värmen kommer i helgen!
/Robban

stefan sa...

Helt rätt av din gamle fotbollstränare Samme, är det fyror så kör man fyror osv... :)

Jo Robban formen har varit stigande, men precis idag har jag fått en tysk snuva och blir nog passiv ett par-tre dagar. Kanske tillbaks igen när våren är här och när du är i form.. :)

Spetz sa...

I år har jag brutit både fyror och lopp. Skyller på blurp-punka och kedjehaveri i Ursvik under söndagens Keps Cup (jag håller fortfarande på att försöka få tillbaka kedjan men Järfällas funktionärer har nog gått hem nu)
M a o, var går gränsen till att inte bryta?

stefan sa...

Eftersom du fortfarande försöker få tillbaks kedjan så kan man ju inte kalla det bryta.
Men när du givit upp detta så.. :)