tisdag, april 23, 2013

Världens bästa


Min puls var rätt hög ikväll när vi körde lvg träningsracepremiär i Finsta, bra tajmat efter en regnskur när det varit bra väder hela eftermiddagen.

Men min puls blev dock ännu högre lite senare när världens bästa lilla tussekatt vid namn Selma satte en bit torrfoder i halsen och fick inte ur det.
Hon låg o flämtade efter luft under sängen i en kvart o blev allt dåsigare.
Försökte ta tag i henne för att eventuellt ruska ur biten men hon rev mig o flämtade ännu mer.
Panik!
Till sist frustade hon till där under sängen o fick upp det o kunde andas igen.
Och jag kunde andas igen.
Posted by Picasa

4 kommentarer:

Anonym sa...

oj, tur att djur kan själv! robban

stefan sa...

För det mesta är det så, men det finns katter som dött rätt snabbt om dom inte får bort skiten o inte får luft
Saknade dig i Finsta ikväll.
Blev ett sololopp från start för mig med viss hjälp av en försenad Pejje i mitten av loppet.

5 st startande, 1 st försenad o 1 st publik :)
Glamoröst som fan

Anonym sa...

Hade gärna varit i Finsta men förnedrad av CKD i stället. jesus vilken form några av gubbarna och den unge thriatleten Ludde är i! /Robban

Malla sa...

Finaste tussekattan!!