lördag, april 20, 2013

Ut på bår?

Endast fotbollsspelare dör nästan av en lårkaka.
Endast en lite ofokuserad Stefan kraschar ibland handlöst på egen hand 100 meter efter start på träningsracen och får just en lårkaka som för övrigt förstörde denna dag lite.
Eller mycket?
Höll inte i styret ordentligt (!)
Och ingen sjukvårdare kom med kylspray
Ingen bår där jag fick ligga o skrika o vrida mig
Ingen publik jublade när jag reste mig
Ingen annan fick rött kort eller varning

Men så har jag lite mer betalt än en fotbollspelare också, så man får inte sjåpa sig i onödan.
Lyckades på kvällen kravla mig upp på innecykeln o genomföra ett rätt bra intervallpass trots allt.
I början gjorde det ont i lårkakan,
Sen fick jag annan smärta i kroppen som suddade över
Skönt
Hoppas på att slippa matchstraff för detta tilltag

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men Stefan har du inte sett att det vanligaste sättet att få upp en fotbollsspelare är att bara spruta lite vatten på det "skadade" stället. Du kunde bara offrat två droppar ur vattenflaskan så hade du varit fit for fight igen! :-)
/Robban

stefan sa...

Men som vanligt reste jag mig ändå och missade följande straffspark grovt..