torsdag, april 25, 2013

Kronisk motvind

I morse klockan 06 00 blåste en lite småsnål syvästvind som fick min rätt beskedliga jobbpendling på en mil att kännas trög o jobbig med mina sega ben.
Fem minuter innan jag skulle cykla hem från jobbet blåste det fortfarande sydvästlig vind och var ljummet i luften.
Jag brukar kolla på rökpelaren på det närliggande värmeverket så man vet vad som väntar.
Men fem minuter senare kom den kalla sjöbrisen från havet som ofta kommer vår o försommar när havet är kallt.
Sjöbrisen blåser då såklart i ostlig riktning o är lite småkylig.
Motvind hem också.

Nej det är INTE bra träning att jobbpendla i kronisk motvind.
Det nöter bara ner mig mer o mer, likt sandstormarna som eroderar en egyptisk pyramid.
Så om några tusen år är jag knäckt.

1 kommentar:

Gunnar Töjren sa...

alltid lika upplyftande läsning här ;.)
...ler lite åt allt elände :.)