torsdag, juni 27, 2013

Formhöjare

Man kan säga att jag känt mig i helt kass form sedan Boråsracen för snart 2veckor sedan och det kändes inte ett dugg bättre när jag trots allt tog mig i kragen och cyklade ut till Vätö för att köra ett litet klubbrace i landsvägstempo.
15 km på lite kurviga småkuperade vägar. 7 st startande
Var också oerhört seg första 2 km av själva racet, men sen släppte det en hel del och jag kunde göra ett ganska bra tempolopp på min gamla linjecykel av aluminium och fick inte extremt mycket stryk av tempohojgubbarna
Att köra korta roliga tempolopp på landsväg tycker jag är ett ganska tacksamt sätt att få fart på en långsam Stefan.
Kul
Det finns faktiskt lite hopp
Nu ser jag plötsligt fram emot att få cykla lite fort igen

Enda smolket i bägaren var att jag snuddade vid en katt som sprang framför mig när jag kom i full fart (dryga 12 km i timmen typ..)
Men den vände o sprang iväg så den kan inte ha blivit så skadad förhoppningsvis.
Om jag hade kört över den så hade jag förmodligen dött av medlidande

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du såg pigg ut och måste skriva att du är en sann djurvän och det är nog en av dina största styrkor!
Robban

Anonym sa...

Valet mellan 26" och 29" blir en timetrialcykel kanske?

Anonym sa...

Som du förstår så var det Staf som gjorde kommentaren.

stefan sa...

Jodå det gick skapligt, men det var inga oändliga raksträckor heller.

En tempohoj är nog ännu längre bort än en 29 tums MTB.
Håller kvar vid min sköna 26a ett bra tag till..