söndag, juni 02, 2013

Mjölbybiken 2013

Det sved lite att lämna en klarblå härlig försommardag i Roslagen till förmån får rätt många bilmil och dessutom mot gråare väder.
Men Mjölbybiken och en deltävling i Västgötacupen stod på programmet så det var ju bara att åka.
Det var grått väder där, men banan var torr o supersnabb och utslagsgivande
Det vill säga en rejäl "växlanerlitemeränvanligtbacke" som sållar lite, några branta mindre backar som sållar lite till och ett tekniskt berghällsparti plus några små drop som sållar det också.
En bra och RIKTIG XC bana kort sagt.
Jag siktade på pallen idag eftersom jag vann racet i H40 klassen i fjol.
Dom 2 första varven var torra o fina men sen öppnades himlen i ett åskregn och ändrade förutsättningarna totalt.
Lite till min fördel eftersom jag då blev av med jagande starka cyklister som började köra sakta och jag kunde gå in i mitt "skitvädermode" som jag är hyfsad på.
Skönt att bli av med dom bakom, men det var tyvärr 4a st till framför och jag var en bit från seger, men hade bara 15 sekunder fram till 3e platsen och det är jag inte nöjd med även om jag körde riktigt bra idag.
Och backträningen i veckan har givit mig självförtroende uppför.
Blev 5a.

Min MTB XC cykel användes idag till det MTB XC cyklar är gjorda för och jag slapp bli uttråkad på nån grusväg i inre Dalarna.
Skönt.



Inga kommentarer: