söndag, juni 09, 2013

Regnmolnet ovanför mitt huvud

Det var lite ostadigt väder idag med ett par regnskurar under dagen.
På eftermiddagen lättade det upp och jag beslutade mig för ovanlighetens skull att köra ett lätt blandat pass MTB distans på stigar, grusväg och väg.
Solen hade börjat skina och dom hotande regnmolnen verkade ha regnat ur sig o drog sig tillbaks.
Höll koll på molnen o planerade rundan efter molnens rörelse en bit bort.

Men plötsligt anfaller molnet!
Dom gråa molnen kilometervis bort tog liksom sats och närmade sig mig med väldig fart och plötsligt såg jag att jag var på väg att cykla in i en vägg av regn.
Jag vände snabbt åt det håll jag kom i från, där det fina vädret fortfarande lyste upp, men molnet kom ifatt mig på en gång och följde mig precis åt det håll jag cyklade.
För säkerhets skull så hade även molnet delat upp sig och ena delen gick även åt det håll jag hade tänkt cykla från början.

Det var inte det värsta regnet jag mött men det räckte för att göra mig genomblöt.
På nåt sätt var det bra att det började regna för då fick jag i alla fall lite fart på mina för dagen oerhört tröga ben.
Regnet slutade ca 500 meter hemifrån och det var torrt på vägen..

Tävla i regn har jag inget emot, det kan regna hur mycket som helst för då är det bara en parantes i all annan smärta.
Men undviker väldigt gärna regn när jag är ute o tränar.
Men det är svårt när man har ett mörkt moln ovanför huvudet

Konstant..

4 kommentarer:

Gunnar Töjren sa...

jag valde combipasset på trainern istället. På sommaren ska de fasen vara bra väder på distansen. Räcker med att köra i regn och snö ofseason :.)
....Efter 20 års cykelträning och som veteran har man rätt att tycka så :.)

stefan sa...

Sant. Jag var faktiskt på väg förbi dig en sväng men jag fick vända på grusvägen bakom frötuna kyrka, då det började regna. Sen blev det raka vägen hem typ :(
Det var ju sol o knappt nåt moln när jag drog iväg...

Anonym sa...

Hur långt blev det där distanspasset?

/Spetz

stefan sa...

Hela 1 tim och 35 min