lördag, juli 25, 2015

Landsvägsrace!

Det var ett tag sedan jag var med o körde träningsrace på landsvägscykeln, men idag fick min aluracer från 2008 gå lite fortare än den vanliga distansfarten som jag vanligtvis bedriver på racern.
12 st i varierande åldrar, med betoning på "medelålders män i lycra" som det heter...
Det var inte det jobbigaste racet jag kört, men ovanan vid lite hastigare fartökningar som blir vid landsvägscykling gjorde sitt till för att göra mig trött mellan varven.
Slutade som vanligt med klungspurt på slätan, denna gång dessutom i lite medvind och jag nådde den svindlande hastigheten 58.6 km/h som värst, men blev akterseglad ca 4a bakom några lite snabbare segelbåtar.
Kul med lite omväxling från skogskörningen ibland.

Nån dag till bara så är sommarsemestern slut för denna gång, och det har varit sol o 25-30 grader varmt varenda dag.
I alla fall nån annanstans....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att du dök upp och sänkte snittåldern!

stefan sa...

Tror tyvärr att jag höjde snittåldern, eller möjligtvis var jag snittåldern..