söndag, juli 12, 2015

Skitjobbigt juuu!!

Agnarna sållades från vetet på dagens deltävling i Swecup på väldigt utslagsgivande banor i Tibro.
Tyvärr tillhörde jag agnarna och fick kämpa för varje meter trots att lite regn möjligtvis gjorde banan marginellt lite mer till min fördel mot en del.

Skulle dock behövt regna utav helvete för att jag skulle gjort mig gällande ordentligt idag.
Typ ett monsunregn som dränkte hela startfältet, men att jag tack vare mitt dökött skulle flutit upp o överlevt o vunnit loppet.

Jag kom in på en långt distanserad trött preliminär 12e plats av dom 28 startande efter att ha kroknat på slutet och även framhjulssladdat av en bro ner i en å, och ansiktsplanterat i mossan vid strandkanten framför en skrattande funktionär.
Så min körning gjorde iallafall någon glad.

Önskar jag hade kunnat skylla min lite svaga körning på mina brutna revben o mitt allt bättre ryggskott.
Men jag kände nästan inte av det alls under racet.

Det var alltså ren o skär trötthet o långsamhet som var boven



2 kommentarer:

Anonym sa...

Tur att det var mossa där du bestämde dig för at placera ditt face! Ett dåligt genrep kan ju vara bra ibland....
Kanhända kör jag slalombacken i morgon gör du eller kommer du och snackar bort en stund ;-)

stefan sa...

Konkurrenterna cyklar så jävla fort, så det behövs inte så mycket "fail" från mig för att åka ner 4-5 placeringar :)
Kanhända är jag i backen i morgon, men det blir bara lite småsprätt på sin höjd. Mycket ansträngd både på klockan o i verkligheten...