söndag, juli 19, 2015

S.Ä.M.S.T !!!

I första startled på dagens SM tack vare swecup-gnetande.
Vill inte spränga mig så jag släpper medvetet placeringar för att lugnt o fint anta banan o loppet.
Det går bra i ett halvt varv ända tills det sprider ut sig o farten ökar något.
Jag känner direkt att det INTE FINNS ETT JÄVLA DUGG KRAFT varken i benen eller i övrig kropp inklusive knopp.
Faller som en sten genom fältet och jag är helt säker på att jag gjorde sämsta prestationen av alla deltagare på Svenska mästerskapen 2015.

Långsam överallt på banan var jag.
Tappade till och med i dom branta rullpartierna

Har gjort ett gäng dåliga SM genom åren, men även några få bra SM
Årets prestation är kanske den sämsta.
Hade ett vagt realistiskt mål om att fajtas om placeringar runt 20 i det knallhårda startfältet.
Men det var bara att glömma
Fick glömma alla andra eventuella mål också

Var nog less redan innan den sena starten och blev bara mer less när jag försökte cykla, fast jag vet att det ibland vänder under loppet.
När man är så här dålig är det inte det minsta kul att cykla MTB.

Behöver jag säga att jag bröt loppet halvvägs.

Vill minnas att det fanns en tysk skidskytt som hette Morgenstern i efternamn, som fick förtroendet att åka i det tyska staffettlaget vid 2 stora skidskyttemästerskap tack vare hans fina prestationer i världscupen.
Han pallade inte för trycket och misslyckades kapitalt båda gångerna och andra gången kollapsade han totalt på sin sträcka så att laget inte ens kom i mål.
När media sedan oroligt frågade tysk medicinsk personal vad som hade hänt så svarade landslagsläkaren lugnande och rakryggat:
"Det är ingen fara, man kan kalla det en mental kollaps...."

Denna mentala kollaps gjorde så att denne till världselit tränade tysk, inte förmådde slutföra 7,5 km skidor samt 10 skott...

Jag drabbades nog av detta idag trots att inget tryck fanns på mina axlar.
Snacka om mentalt stark....





4 kommentarer:

Anonym sa...

Idrott är 90 % psyke 10 % fysik...så är det. Bryt ihop och kom igen! Kör landsväg med oss och ha trevligt.

stefan sa...

Fifty fifty i alla fall. Man kommer inte så långt med 50%. "Vänta" på start en hel dag tar bort rätt många % för mig ibland.. Sen har väl formen varit generellt sämre sista månaden, nästan som vanligt på sommaren..
Men sen blir det bättre igen

Kan väl bli landsväg nån dag kanske. Rullar förövrigt nästan alltid distans med racern :)

Anonym sa...

Jag vet hur det kan vara tro mig! Just nu 30 grader i skuggan kl 20.00!

stefan sa...

På mallis ja. Här e de 17 o lite moln. Medelsvensk sommarkväll :)