torsdag, juli 09, 2015

"Trallala lilla molntuss"...

Med ryggskott o knäckta revben stack jag idag ut o körde ett distanspass, och det började regna efter 5 min.

Var väldigt nära att skita i det efter ca 20 min, men 5 min senare blev det uppehåll resten av passet.
Den runda jag körde, låg exakt i en cirkel mellan alla regnskurar, såg jag på SMHIs radarbild efteråt.
Hade faktiskt solglimtar i över 1 timme o ca 18 grader
Tur som en tokig eller skicklighet?

Igår körde jag 42 st 20/40 intervaller på raken inomhus, och av någon anledning så fick jag världens ryggskott när jag klev av efteråt.
Ett tag kröp jag fram på golvet..
Och den ömma bröstkorgen efter vurpan i fredags har visat sig vara revbensfraktur.
Så det gjorde ont att krypa också.
Så jag reste mig.
Krokig

Var lite bättre i ryggen idag och kunde som sagt genomföra  2tim o 40 min blandad mtb-distans.
Tog ett tag innan jag gick som en homosapiens efteråt, men nu är det "ganska bra" i ryggen.

Och revbenen smärtar bara i vissa lägen samt vid hostning o nysning.
Nysa känns som att bli skjuten i bröstet av Palmemördaren

Hindrar dock ej cykling nämnvärt.
Som tur är!

Nu väntar man bara på att en till semesterdag ska regna bort.
Ingen ide att vara arg.
För tänk så många vackra dagar man ändå inte utnyttjat

3 kommentarer:

Anonym sa...

Revbensfraktur? Hur?

Anonym sa...

ah..nu förstår jag det var din slopestyle cykling som fixade frakturen...
Smärtsamt antar jag och precis före SM....

stefan sa...

Känner nästan inte av revbenen alls när jag cyklar, om jag inte hostar eller nyser eller vurpar åt samma håll förstås. Ryggen är betydligt bättre idag och jag ska tävla i Tibro redan på söndag. Det kommer förmodligen att göra ondast i benen.. :)