torsdag, juli 09, 2020

Är hon bekräftelseberoende ?

Hon spanar in mej från håll.
Med sin vackraste o mest förföriska blick.
Jag brukar kunna se i ögonvrån att hon kanske tittar lite svartsjukt, när jag inte ger henne full uppmärksamhet.
Men sedan ser hon mig i ögonen.
Länge
Stora pupiller.
Nånstans melllan bedjande o krävande
Jag tittar tillbaka.

Ibland dyker hon bara upp o stryker förbi mig nära.
Så nära att jag kan snudda vid hennes mjuka kropp?
Som för att visa sin närvaro.
Men plötsligt försvinner hon lite undvikande.
Uppmärksamhet på hennes villkor.
Hon vet att hon är fin
Men ändå lite ängslig
Hon talar till mig med sin mjukaste stämma.
Men inte alltid.
Lite arrogant.
Men så plötsligt som från ingenstans stryker hon förbi nästan onödigt nära, så att jag kan känna hennes doft.
Hon har makt över mig


Alltså, det är såklart min bortskämda katt jag skriver om igen här!
Tror jag......?


Förövrigt så träffade jag dessa fina kor när jag stannade för en kisspaus på dagens cykelpass.
Dom såg snälla ut så jag ville klappa dom.
Men
Det var en stor ful fet tjur med korta ben i hagen oxå som hade företräde.

Alltför många fula feta tjurar med korta ben har företräde på dom som jag vill klappa o krama just nu tycker jag......

Inga kommentarer: