onsdag, juli 22, 2020

En vanlig ledig Onsdag.

Jag har nu i 3 år haft privilegiet att att ha möjligheten att bara jobba 4 dagar i veckan.
Självklart blir det lite mindre pengar in, men vad gör det.
Jag är ju rik!!
Iallafall om man jämför med stora delar av jordens befolkning.
Och dessutom rikare på fritid än dom flesta i arbetsför ålder.

Idag lite sovmorgon, sedan bra xco träning på Gunnars bana, sedan följde jag mat o sovklockan ett par timmar, följt av trädgårdsarbete på eftermiddagen.

Hade tid att kolla på fjärilarna i mitt speciella fjärilsparadis-hörn av tomten, fylld av purpurmejram o annat vackert vilt växande.

I morgon som alla andra dagar sommartid, fladdrar dom nog precis lika fritt där i solskenet.
Men då är jag på jobbet...
Men det var jag inte idag!
Skönt.

Inga kommentarer: