onsdag, juli 15, 2020

Grodkokning...

...är ett lite okänt begrepp om socialdemokratisk politik som jag inte orkar redogöra för nu, men metaforen är att om man lägger en levande groda i en kastrull o höjer värmen väldigt långsamt så lurar man o vänjer den att ligga kvar tills den slutligen är kokt.
Höjer man värmen för snabbt däremot så hoppar den såklart ur kastrullen o målet att få den kokt nås inte.

Idag var det jag som blev ordentligt genomkokt
.
Vi körde en träning på Gunnars fina bana bakom hans hus och när tempot i början inte var högre än att det var Kontrollerat Stefantävlingstempo på första varvet, följt av Vanligt Stefantävlingstempo på 2a varvet och sedan Okontrollerat Stefantävlingstempo på 3e, gjorde att jag kunde hänga med Gunnar i just 3 varv av dom 7 som kördes.
Om jag försökt hänga med ett varv till i det ökande tempot hade förmodligen grodan exploderat.

Fick gå tillbaks till Kontrollerat Stefantävlingstempo resten av varven..

Väldigt bra för mig med grodkokning idag, för hade tempot varit max från början hade jag nog bara blivit syrafylld, lat och okokt. Vilket det lätt blir när man inte har så många att fajtas mot i övrigt.

Men vi var iallafall 4 st som blev mer eller mindre kokta o va nöjda med det för dagen.

Inga kommentarer: