onsdag, juli 08, 2020

En chock!?

Vinglig gick jag ut från gymet efter det första besöket där på rätt länge.
Känner inget stort behov av styrketräning eftersom jag tycker jag pressar systemet ganska hårt ändå och jag har tillräckligt med muskler för att framföra en cykel i hård terräng, och jag vill ju inte bli tung av eventuell muskelmasseökning.

Lätt vill jag vara.

Men högra knät är ju såpass dåligt att jag måste underhålla lite för att inte tappa muskulatur på ena benet.
Och jag tränar nästan bara rygg o ben.

Det var som överallt numera rätt avslaget på gymet och jag började försiktigt den här gången, men som vanligt så gick jag ju dit hungrig, och efter 45 min så började jag skaka av lågt blodsocker och trots att jag stödköpte en cola på väg hem så skakade matkassen efter matinköp.

Styrketräning är alltid en liten chock
Kommer att fä träningsvärk.

Men det blir nog som vanligt mellan gymet och mig.
Max en gång i veckan ett tag o sen rinner det ut i sanden...

 

Inga kommentarer: