tisdag, december 11, 2007

För bekväm?


Börjar känna mig lite som en slö katt i mjukt överkast i mitt träningsprogram. Har kört efter ett stadigt schema sen slutet av oktober, och nu känns det som min kropp börjat vänja sig lite väl mycket med programmet.
Det börjar plana ut.
Hade en inte alltför sportig segeljolle som jag seglade en del med i nedre tonåren. Jag önskade alltid att den skulle plana ut.
Och gå fortare.
Vid gynnsamma förhållanden med lite vågor och om man orkade skota hem seglet lite, så gjorde den det.

Idag handlar det mer om att söka upp motvind och få till "vågor" för att bli lite starkare.
Kommer att gå in i ett par gristräningsperioder snart, med början i jul o nyårshelgen. I mitten av Januari blir det en vecka i varmare länder med cykling i höga berg, som brukar ge ett enormt slitage på kroppen.
Sen gungar jag vidare i lite lugnare sjö ett tag igen med min ranka jolle.
Den kan välta när som helst, så det gäller att vara på sin vakt.
Posted by Picasa

Inga kommentarer: