torsdag, december 13, 2007

Vinnartröjan?

1997 köpte jag en helsvart cykeltröja av känt japanskt märke av hög kvalitet.
Hög kvalitet är det verkligen, då jag använder den än idag, efter typ 152 tävlingar 267 spinningpass o diverse träningar. Drygt 400 tvättar oxå.
Ett tag var det min "vinnartröja". Det var coolt med svart i slutet på 90 talet och tröjan ingav mig nån typ av självförtroende.
Men ju mer magisk tröjan blev desto närmare kom dagen när jag gjorde fiasko iklädd dito.
Plötsligt en dag var det en loosertröja, som bara gick att använda i mörka spinninglokaler.
Idag har jag ingen speciell vinnartröja. Är lika tråkig som alla andra o cyklar omkring i en klubbtröja utan nån personlig prägel.
Varför inte ha ett par vinnarhjälmkuddar eller nåt?
Nåt som inte syns och som bara jag vet.
Då gör det inte så mycket om det blir ett par looserhjälmkuddar.

Tvättade den gamla "vinnartröjan" idag. Den håller formen efter alla år.
Liksom ägaren?

Inga kommentarer: