onsdag, februari 18, 2009

Det är skillnad på lårkaka o lårkaka

Jag tar härmed tillbaka rubrikerna på dom 2 senaste inläggen.. "Känsla för underlaget" har jag nämligen inte längre, eftersom jag tokvurpade på dom isiga vägarna på kvällens distanspass.
"Rädd för pensionärer" kan jag inte längre vara eftersom jag numera själv går som en pensionär pga av kraftig lårkaka till följd av vurpan.

I Måndags körde jag ganska hård styrketräning på benen så jag hade ömma lårmuskler både igår o idag.
Då passar det ju bra att vurpa på isig asfalt i 25 km i timmen och landa med alla mina 71 kilo på en isbula o fördela vikten på ca 8 kvadratcentimeter på redan ömt högerlår med en smäll.
Det gjorde så jävla ont att det snurrade i huvudet flera minuter efteråt och jag visste inte om jag skulle skrika eller skratta. Dessutom fick jag nån form av smärtfrossa som jag bara upplevt en gång tidigare.
Det träffade liksom rätt punkt på nåt vis.
Lårkakor brukar ju göra rätt ont, men bara man börjar röra på sig direkt så försvinner smärtan ganska snabbt o man känner det inte förrän efteråt i form av ömhet.
En sån här smäll som jag fick i dag ledde till att dom 40 minutrarna hem blev smärtsamt i varje tramptag, så det blev lite kortare pass än bestämt (2 tim 12 min).

Räknar med blåmärke.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Dubbdäck 500sek finns på Vätö

Anonym sa...

He he he .. jag visste inte att du vurpat när jag skrev mitt inlägg efter ditt på min blogg men då fick jag vind i seglen och träffa mitt i prick!!/GT

stefan sa...

Äh, värsta smärtan har lagt sig nu så nu har jag glömt att det kan vara halt ibland.. :)
Så här isiga vägar under så lång tid har jag inte varit med om under dom 17 år jag hållt på med cykel, så visst har tanken slagit mig att använda dubb...men det känns så jävla "stel landsvägscyklist i 50 årsåldern" att ha dubbdäck på cykeln ;)

Anonym sa...

ungefär som ha svarta kläder menar du!! he he he.../GT

stefan sa...

Typ ;)