tisdag, februari 24, 2009

Man vänjer sig..

Av nån anledning så har jag just nu 3 st rakhyvlar som jag rakar min skäggiga haka med när det behövs.
Alla tre är slöa, mest pågrund av att jag alltid glömmer att köpa nya blad/hyvlar.
Som bekant är det ju inte så bekvämt att raka sig med en slö hyvel, så när jag tycker den första hyveln efter en tids användning blivit alltför obekväm, så byter jag till den andra som då känns lite bättre ett tag, när denna blivit för alltför trubbig så tar jag den tredje, tills då denna är skitdålig.

Då går man helt genialt över till den första hyveln igen, och vips så känns den inte alls så slö som jag tyckte första gången jag bytte den mot den andra..
Så fortsätter det runt tills rakhyvlarna är i så dåligt skick att man typ får slita bort skäggstubben.

Sådan är människan. Bara man vänjer sig av med det bekväma och och får plågas, så tycker man plötsligt att något lite mindre plågsamt kan verka bekvämt, trots att det tidigare upplevdes som plågsamt.
Så är det med träning oxå.
Pulsvärden som känns ytterst obekväma ett tag, känns rätt bekväma bara man orkar plåga sig till ännu högre värden ett tag.
Långa slitsamma pass framstår närmast mysiga, bara man gjort nåt värre något längre pass lite senare.
Så passa er för fan för att köpa nya rakhyvlar för ofta!

Inga kommentarer: