fredag, februari 13, 2009

Rädd för pensionärer!

Jag är lat men jag följer ännu mitt vinterträningsschema ganska slaviskt, även om jag flyttade gårdagens intervallpass till idag pga av tidsbrist.
Kanske är det den lilla tuva som tippar den överlastade vagnen Stefan?
Det kändes nämligen ett ovanligt stort motstånd till att träna på en vilodag.
Kanske inte bra för min hälsa?
Och innan jag väl kom på plats på spinningcykeln i den tomma lokalen på friskis så blev jag nästan rädd för hostande pensionärer o i viss mån snoriga barn som vistades i omklädningsrum o receptionsområde.
Barnen har ju dom där vanliga förkylningarna, mässlingen o halsfluss o sånt och det har man ju redan haft, medan pensionärerna kanske har rester av legionella eller spanska sjukan kvar i sina slemmiga upphostningar.
Kanske rent av pesten?
Och i och med att medellivslängden har ökat så dramatiskt dom sista hundra åren, så kanske hela 40 talist släktet går o bär på en kollektiv slumrande åkomma som ingen vet om idag?
En åkomma som fått fotfäste bara för att dom alltid följt mallen för folkhemmet och därmed måste göra som alla andra gör o därför dras till folkmassor o köer?

Den åkomman kanske jag blir den första att få, bara för att jag råkar skjuta upp ett träningspass till en ledig vardag mitt på dagen o utmattad efter träningspasset möter gammal pensionär-svettlukt i ett av gamla gubbar överfyllt omklädningsrum.
Jag ställer mig i ett hörn o sneglar skärrat mot dom hotfulla gubbarna o håller andan i 10 minuter..

Inga kommentarer: