måndag, februari 02, 2009

"Du skulle vilja glida som jag!"

"Jag lämnar allt jag har, för en timmes vackert väder"
Ofta om det är möjligt så tar jag spontant ut ledighet, i andras ögon utan anledning. Men finns det så mycket större anledningar än stark Februarisol o lätt snöklädd skridsko-is undrar jag?
Man kan ju inte bara låta allt förgås...
1 timmes vistelse i eftermiddagssol o lugn åkning blev det iallafall.
Vindstilla o tyst. Nästan alla andra jobbade och kom hem när det var mörkt.

Som vanligt på måndagar kördes oxå veckans psykiskt jobbigaste pass; 8*6 min på 85% inomhus. Men den veka människa som lämnade jobbet klockan 13.30 för att vara ute i lättja i solen, var stark nog att genomföra intervallpasset som en maskin som vanligt.

Snodde några rader ur Kents låt "Halka" som rubrik o inledning
Små konstnärer lånar här o där.
Stora konstnärer stjäl....
Posted by Picasa

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du har så fina ögon Stefan!! Ytlig kommentar... för övrigt en djup o skön blogg ;0) /Irma

stefan sa...

Tackar! :)