måndag, maj 04, 2009

Äntligen regn!


Det får inte vara för bra väder för länge, då trivs inte jag. Man blir blind liksom.

Nej, en uppskattad solglimt på kvällen efter en dags regn är oftast mycket bättre än veckor av torrt solsken. Man är ju nordbo och inte spanjor eller nån annan hysterisk sydlänning..
Men när man väntar sig sol så är regn det värsta som finns, därför blir man ofta så frustrerad på semestrar. Som när bilden togs på Lanzarote i vintras.
Och frustrerad blir man säkert en o annan dag även denna sommarsemester.
Men jag ska försöka vara glad för dom små glimtarna istället.
Uppskatta små glimtar får man även göra när man håller på med idrott, för hade jag bara föväntat mig ett sekel av bara framsteg eller framgång så hade jag nog slutat för hundra år sen..
Det kan gärna regna veckan ut..
Men fan om det regnar på min semester!

Inga kommentarer: