lördag, maj 09, 2009

Det blåser på toppen..

.. och det är rätt dragigt nere vid botten oxå för den delen! Det märkte jag idag när jag gjorde årspremiär i Norrtäljes slalombackes fruktade liftspår, där 15 st backintervaller stod på schemat.
Nattens regn hade gjort det tidigare i veckan så torra underlaget betydligt blötare o halare, men jag lyckades ju ändå ta mig upp helt cyklandes alla gånger utom 4!
Eller fastnade jag o fick hoppa av alla gånger utom 11?
Beror på hur man ser det.
Trots att backens branthet är fullt tillräcklig för att konkurrera med vilken MTB backe som helst i Sverige, så lyckades jag inte komma över 170 i puls nån gång fast det tog över 2 min att ta sig upp under dagens förhållanden.
Lite seg.
Tur att det var rejäl medvind hem sen.
Det är ju hela 2,5 km hem...

Inga kommentarer: