söndag, maj 23, 2010

Bättre o bättre dag för dag

Det var solsken och varmt på 2 av dom 3 tävlingsdagarna som Borlänge Tour pågår, men sista dagen hade jag den här utsikten genom bilrutan när jag kom till utkanten av tävlingsplatsen. Blöta cyklister som värmer upp i spöregn är ingen njutbar syn och jag hade föga lust att lämna bilen för att ta mig ut och värma upp själv.
Vädret blev som sagt sämre o sämre under helgen men jag blev bättre o bättre!

Fredagens prolog körde jag strax efter stressig bilfärd på 3 timmar och med en hel del täppt läte från min näsa och bihålor efter senaste veckans sjukdom.
Nästan rädd för att dö i hjärtstillestånd körde jag igenom prologen på en halvdålig tid och blev 14 e man, men dom SEKUNDER jag förlorade brukar sällan ha större betydelse i sammandraget..?

Helt avslappnad utan press startade jag Lördagens crosscountrylopp. Det skulle visa sig att benen var oväntat bra, men jag märkte att jag saknade lite när pulsen nådde dom högre höjderna och detta fällde avgjörandet på slutet av loppet då jag tappade lite, men blev ändå blev 12e man och nästan nöjd faktiskt!

Dagens tempolopp i regn o lera skulle visa sig passa mig rätt bra och jag körde bra med skapliga ben och blev 8 a på etappen, trots en oerhört klantig struntvurpa på slutet i ett annars tekniskt väldigt bra race av mig i leran. Det skulle sedan visa sig att att SEKUNDERNA inte var på min sida och jag blev totalt 11e man, endast 4 SEKUNDER från 10e platsen.

Så om min oerhört förstående (?) chef hade släppt iväg mig nån timme tidigare från jobbet i fredags så hade jag kanske haft lite tid att ladda ordentligt så jag kanske hade tagit dom där 4 sekunderna...........

Posted by Picasa

5 kommentarer:

Anonym sa...

Verkar som du har höjt dig ett snäpp i år. Starkt kört efter sjukdomsveckan!

Anonym sa...

Vi var 4 man inom 1 min, ganska tajt faktiskt!

/Norlin

stefan sa...

Med tanke på hur det kändes i Onsdags så gick det bra ja.
Kanske kommer jag o kör björknästempot på tisdag om benen tillåter och får storstryk..

4 man inom 1 min och jag var den siste av dom... :( :)
Tack för draghjälpen i lördags Norlin, och "tack" för dom där 4 sekundrarna..:)
Ska försöka ta tillbaks dom nån gång.

Anonym sa...

Fint kämpat i lördags Stefan. Och snyggt kört på tempoetappen. Ser att du tar upp SEKUNDER. Jag och Norlin jobbar däremot med TIONDELAR på etapperna. Sjukt tajt.

/Peter S

stefan sa...

Bra kört själv Peter! Men det krävdes ju som vanligt att jag susar förbi innan du får upp farten.:)