måndag, maj 03, 2010

Senig och snabb

I början av min cykelkarriär tidigt 90-tal, var Os guldmedaljören från 1976 Bernt Johansson den stora stjärnan i MTB-sverige och även till viss mån internationellt.
Han tog även det första officiella SM guldet 1993.
Han var senig, snabb och runt 40 år.
Så vill jag oxå bli sen när jag blir 40 tänkte jag då.
Jag är där nu.
Senig och runt 40 år.
Men snabb vet jag inte...
Men alltid kör man ifrån nån ibland.
Och i den här stan där jag bor så finns det inte en enda under 25 år som kör ifrån mig.
HA HA HA HA HA HA HA !!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det som är tragisktär väl att de inte kommer att finnas en enda under 25 som kör ifrån dig när du är 65 heller :-)

Anonym sa...

Ja det är sjukt tragiskt att det inte finns en enda ungdom eller yngre som verkar vilja satsa. att man som gammal gubbe som harvar runt kan vara med och slåss om någon placering överhuvudtaget är ju tragiskt.

stefan sa...

Ärligt talat så skiter jag i lata ungdomar, huvudsaken är ju att jag har kul och är hyfsat snabb och det är inte tragiskt i sig.. :)
Men det vore ju lite roligt med lite återväxt så man slipper rejsa bara mot snabba jävla gubbar hela tiden... :)