lördag, maj 29, 2010

I centrum av ett lågtryck

Diskfingerhud på hela kroppen hade jag när jag kom hem efter ett blött cykelpass på 4tim o 40 min tillsammnans med ett gäng andra farbröder i skiftande ålder, runt banan där motionsloppet "Roslagsrundan" gick för ett antal år sedan.
Roslagsrundan skulle för övrigt ha gått idag, men var inställd pga för få anmälda, men har man en gång ställt in sig på att köra så var man ju tvungen att göra det ändå, för att inte störa hjärnbanornas redan inkörda spår i onödan.
Sånt kan vara farligt?
En åskskur efter dryga timmen gjorde allt blött, och man torkar inte så snabbt i 10 plusgrader utan sol. När det var en halvtimme kvar att cykla var man nästan torr, men då kom en "svalkande" skur till.
Trodde att jag skulle lösas upp och åka med ner i avloppet när jag duschade efteråt.
Skönt att det är sommar och så..
4 tim o 40 min blev det som sagt och ett så långt pass har jag inte kört sedan mars nångång, men man är ju van att genomlida så det gick bra.

Inga kommentarer: