söndag, maj 09, 2010

Gamla goda råd?

"Du har väl mössa på dig?" "Överansträng dig inte!" "Du äter väl ordentligt? Du ser ju så mager ut!" "Cykla INTE där, för då är du dödens lammunge!"
Detta är några av dom uppmaningar jag kunde få av min farmor när jag var liten.

I helgen lydde jag faktiskt en av uppmaningarna, men sket i dom andra.
Jag körde 2a deltävlingen i Kalas cup i Hjo i går på fina banor, trots att jag så sent som i Fredags natt haft en förkylning o lättare feber. Om det var det som gjorde att jag körde väldigt bra och blev 7a vet jag inte, men jag "överansträngde" mig tydligen för jag mådde mycket illa efter racet och kunde inte "äta ordentligt" och såg "mager ut."
Detta gjorde att jag var mycket skeptiskt till hur jag skulle orka med dagens race i Kalas cup som gick i Tidaholm.
Det visade sig att det skulle gå alldeles utmärkt, och det slätdraget som jag hade idag har jag nog aldrig varit med om tror jag? Det passade ju bra eftersom det var en hel del snabb flackkörning mellan backarna.
Provkörde aldrig banan innan, så på några utförspartier på första varvet så trodde jag att jag var "dödens lammunge" några gånger, men jag sket i det och stod på för fullt och hittade fina snabba spår istället.
Blev fin 6 a idag och nöjd

Men som sagt jag lydde ett av min farmors forna råd:"Du har väl mössa på dig"
Jag glömde nämligen att ta av hjälmmössan innan start igår, som jag haft på uppvärmningen.
Det blev faktiskt lite väl varmt, farmor!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Bra kört Stefan!!!

Anonym sa...

Grattis till bra resultat i helgen ! hoppas du inte blir sämre nu som jag blev efter att ha kört Mjölby sjuk ...
/Peter

stefan sa...

Tackar tackar.
Ja det är inte varje dag det tystnar bakom när jag drar på slätan...
Sjukdomen var inte av allvarligaste art så det är nog ingen fara.
Att jag kommer att bli sämre är ju ganska säkert eftersom jag gjorde rätt nära en maxprestation igår. :)

Anonym sa...

Hjälmluvan kanske har ersatt den svarta turtröjan?! Iaf bra kört i söndags (och lagom bra i lördags...)

/Peter S