lördag, oktober 09, 2010

Kapten blåben

Om man väl har bestämt sig för något, så ska man helst inte ändra på det, verkar det som.
Jag hade förra helgen bestämt mig för att avsluta tävlandet för i år, men åkte ändå iväg till underbara Märsta, för att deltaga i Norrortsmästerskapen som brukar gå på höstkanten.
Det hela slutade med att jag på grund av denna veckas icketräning (och medföljande seghet och ofokusering), inte hängde med i tempot alls som jag borde.
Hängt med hade man behövt på denna väldigt kuperade och tuffa bana och i detta goda startfält.
Att jag sedan dagen till ära hade bestämt mig för att för sista gången använda ett par handskar av känt märke som jag köpte i Juli, men som haft så exeptionellt dålig hållbarhet att halva handen redan tittar fram vid påtagning.
Denna halva hand blev efter ett par varv lite svettig, och i banans enda lite steniga o rotiga utförslöpa så tappade jag därför greppet om styret och kraschade våldsamt.
Stenars omilda behandling av mitt hösthåriga ben, och ett sönderkört växelreglage, gjorde att jag bröt tävlingen omgående och åkte hem lika omgående.
När jag kom hem hade blodet torkat och min ilska lagt sig.
Nu blir det bara nåt race utanför knuten resten av vintern fram till keps cup, för det har jag bestämt mig för...
Men innan dess lite vinterträning.
Posted by Picasa

Inga kommentarer: