lördag, oktober 23, 2010

Som att stjäla godis från småbarn?

Jag tog en "oehört prestigefull" KM-titel idag!
Km i cyclocross som gick på en snabb bana som bestod av lite elljusspår o asfalt några kurvor o nästan ingen backe.
Banan blev dock betydligt mindre snabb när det igår kommit en massa snö som var väldigt hal o lömsk och på sina ställen ganska djup oxå.
Eftersom jag vet att jag behärskar halt underlag väldigt bra (i synnerhet snö) så visste jag att kanske enda hotet mot min seger bland dom 5 startande, skulle vara den på snö lika skicklige GT.
Men han körde en CX cykel med smalare däck och hade därmed ingen chans att hänga med.
Så det var bara att sikta o köra ifrån med min mtb cykel.
Lite för lätt för att kännas som en prestation att skriva i en blogg om , men jag gör det ändå.

Kan konstatera att det räcker med att träna 1 gång i veckan för att inte bli alltför seg på helgen såhär under höstvilan.
Men så kan jag inte hålla på så länge till.
Jag har ju ett mål som kommer att redovisas senare nån gång.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra kört men nästa gång då d-jvlar....

stefan sa...

Jag har ju "hemmabana" nästa gång, så jag känner pressen.
Kanske blir jag av med allt godis som jag stulit då.. :)