söndag, oktober 03, 2010

Säsongen 2010

Här står jag på en bergstopp i södra Frankrike i början av februari 2010 och kanske klurar jag på hur den kommande säsongen kommer att bli.
Det skulle senare visa sig att den skulle bli väldigt bra, kanske den bästa och definitvt jämnaste säsong jag gjort, och detta finner jag flera anledningar till.
Skulle vilja påstå att jag ganska länge vetat rätt bra hur träning ska bedrivas för att få utveckling på en gammal gubbe och detta har jag oxå praktiserat väldigt disciplinerat sedan vintern 06-07.

Hård intervallträning av olika slag, svältpass, viktnedgång, periodisering, lagom avvägt tävlande för att orka hela säsongen osv.

I år har jag oxå koncentrerat mig på att utmana mig själv lite mer än tidigare, till exempel vågat tränat ner mig mer än vanligt mellan varven, inte tänkt så mycket på prestige utan har istället vågat varit dålig ibland och kört träningstävlingar o nåt långlopp nertränad och fått en massa stryk och inte brytt mig.
Jag vågade ta en lite längre "höstvila" förra hösten utan att bli alltför fet.
Jag har genomfört i stort sett allt jag tänkt mig, förutom under dom 2 överraskande men korta sjukdomsperioder som jag haft.

Jag har därför haft energi och varit i bra eller mycket bra form på i stort sett varenda tävling jag velat prestera på, och det har inte varit mitt varumärke förut, som den humöråkare jag tenderat vara.

Nu har min "höstvila" börjat igen och det är rätt trist, och jag vet inte just nu om jag ser fram emot 2011.
Men jag såg inte fram speciellt mycket emot 2010 förra året vid samma tid heller..
Posted by Picasa

Inga kommentarer: