tisdag, oktober 12, 2010

Snabbare i mörkret?

Om man går längre sträckor och tycker att det går oändligt långsamt, så känns det lite bättre om man går nära ett staket eller husvägg eller liknande, för då ser man att man rör sig framåt i förhållande till nåt.
Då blir man glad..!
Men det här skulle handla om mörker.
När jag åkte moped för ett par hundra år sedan, upplevde jag alltid att moppen gick fortare på kvällen i mörkret, men det var nog mest för att man bara såg den svischande vägen framför sig och inte det mer eller mindre stillastående landskapet bredvid.

Därför fick jag ikväll ett spontant ryck i min lata höstvila och tog tunga tränings MTBn och drog ett tokvarv på elljusspåret, körde så gott som fullt och det tog ca 26 min o 45 sekunder, med andra ord inte speciellt snabbt, men jag upplevde det ganska snabbt eftersom jag inte såg "det mer eller mindre stillastående landskapet bredvid"....

Därför åker jag helst skidor i mörker och elljus på vintern, för då kan även jag känna mig lite bra.

Måste vara nån teori med mörker inblandat även på natten när jag sover?
Det tar ju bara ett ögonblick så är det dags att gå till jobbet igen, sedan går dagen skitlångsamt!
Konstigt

Inga kommentarer: