fredag, oktober 29, 2010

Mota Olle i grind

I min desperata kamp mot "väldigt extrem framgång", så kan jag lycklig konstatera att jag denna höst inte gått upp mer än nåt halvkilo i vikt, trots att jag vilat nästan lika mycket som förra hösten.
Då gick jag upp nästan 3 kg
Det stora viktmålet till i vår är 80 kilo!?
Det vill säga 80 kilo INKLUSIVE cykel OCH full tävlingsmundering med skor, strumpor, byxor, tröja, handskar, hjälm, glasögon och luftpatron i bakfickan.
Begöver gå ner ca 1.5 kg för detta.
Ett 68 kilo tungt och 183 cm långt benrangel ska alltså i vår förhoppningsvis oxå utveckla lika mycket effekt som nu.
Och för det behövs det även i år träning.
Jag för än så länge ganska jämn strid mot föråldring, förfall, förfläskning och fördumning.
Det är en talang att mota Olle i grind oxå.

2 kommentarer:

Samuel sa...

Fan vi är ju lika långa, måste jag också ner till 68 kg då? Får väl sluta äta då:-)

stefan sa...

Självklart! Vikten på kroppen är viktigare än vikten på cykeln (och billigare).
Men det kostar på psyket lite.. :)