fredag, oktober 01, 2010

Som ett könsbyte i Iran

Var helt inställd på att göra säsongsavslutning i morgon nere i Jönköping och Vista mountain, en mycket trevlig tävling.
Men eftersom min resekamrat är sjuk så känns det lite drygt att ensam åka 7 timmar bil för 45 min tävling, även om jag gjort det förr.

Så nu tog den fina säsongen 2010 slut en dag för tidigt, och detta beslut var lika svårt och kvalfyllt att ta, som det skulle vara för en transsexuell från Iran att göra ett könsbyte.
Om inte värre!
I morgon blir det istället tvångssysselsättning med nåt som får mig att skingra tankarna och som får mig att undvika den apati och förvirring som lätt kan uppstå vid plötsligt ändrade planer.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kanske lika bra att resan uteblev - du hade ändå inte haft ngn att leka med i H40-klassen.
Grattis till en bra säsong iaf!!

Vidhåller du fortf. att CX är lika intressant som en händelselös hörna i fotboll? Eller blir det ngt av den varan i höst/vinter?

/Peter S

stefan sa...

Såg att det var VÄLDIGT tunnt med H40 därnere, men man startar ju samtidigt med andra klasser, så det hade blivit race ändå, om jag nu kört...

Inget cx för mig eftersom jag inte äger nån sådan cykel och eftersom jag redan tävlat ganska konstant mellan mars o oktober, så det får räcka.
Jag vill ju inte bli som dom flesta i cykelsverige som bara orkar tävla fram till midommar och sedan haussa som fan inför cx säsongen på hösten, för att sedan högst orka delta i EN deltävling.. :)