söndag, november 13, 2011

2 st världspremiärer!

Det var i helgen världspremiär i officiellt SM i cykelcross för veteraner och det var världspremiär för mig att tävla i cykelcross!
Att tävla i sm i cykelcross med 2 veckors rejäl träning i ryggen efter månader av misärträning gick som väntat inte superbra på nåt sätt, men det gick ändå minst dubbelt så bra än vad jag kört på dom få hemmaträningsracen jag deltagit i.
Jag vet att jag körde nästan onödigt försiktigt pga den begränsade träning jag gjort på just en cx hoj, men fysiken börjar vakna till liv lite iallafall, även om jag är långt ifrån nåt som kan kallas för hyfsat bra.
Fick oseedad som jag är stå i sista startled, och jag kom inte upp speciellt mycket högre än så under loppet.
Hamnade som förväntat i den bakre delen av resultatlistan efter att ha kört i ingenmansland större delen av loppet.
Men nu är världspremiären avklarad.
Skaka fram på en åker med bockstyre kommer inte bli min favoritgren oavsett fysisk form, men kanske kör jag nåt race per år i resten av mitt liv typ..?

2 kommentarer:

Anonym sa...

du kom tebax snabbt från det svarta hålet som kallas ur form! bra jobbat :-)

stefan sa...

Nja, det är en bra bit kvar, men det kändes lite bättre iallafall.
Sen måste man kunna köra cykelcross för att köra fort i cykelcross och det vet jag inte om kan än...27e plats imponerar inte direkt.
Kommer o kör ditt race på lördag iallafall. :)