måndag, november 07, 2011

Hänt i veckan


För första gången i mitt cykelliv så har jag sedan nån vecka tillbaks en inomhuscykel i samma hus som jag själv.
Aldrig mer 10 minuter cykelfärd till friskis lokaler 3 -4 ggr i veckan som jag gjort dom senaste typ 10 åren vintertid.
Innan dess körde jag i sjukhusets gym, och ännu mer innan dess (tidigt nittital) åkte jag titt som tätt ut till föräldrahemmet för att köra en gammal Monark i garaget, ackompanjerad av ett gammalt Ramones-kassettband från -77.
Men nu har jag en spritt ny magnetbromsad Merida spin road i träningsrummet i källaren. Ingen filtkuddebroms som svajar här inte, utan klockren motståndshöjning utan slir eller ojämnhet.

Jag känner en cyklist från norrland som kör riktigt fort på en superlätt Merida, men min väger 60 kg och står still, hur jag än kämpar..

Jag har för övrigt tränat väldigt bra denna vecka. Så mycket jag orkar nästan och enligt schema.
Känns skönt

Började spontant att skratta när jag idag såg mitt namn i startlistan till cykelcross SM.
Vad fan gör jag där liksom? Hur gick det till?
Men det ska bli kul på nåt sätt.
Kanske??
Posted by Picasa

4 kommentarer:

robban sa...

Snyggt hemmagym! Du har iaf valt rätt tid på året för att vara ur form :-) När jag körde Kompiscrossen i söndags blev jag sugen (nästan) på CX-SM men det är långt till Åstorp. Lycka till!!

Samuel sa...

Grönt är skönt:-)

Anders sa...

Den där ser grym ut, måste få testa den någon gång!
/Anders

stefan sa...

Ja Robban du körde ju bra i söndags! :)

Grönt e skönt Samme, men den duger bara att ha inlåst i en källare.. ;)

Jag lovar att den står still om du skulle prova oxå Anders :), ingen fartupplevelse direkt, men väldigt distinkt.