lördag, mars 24, 2012

Keps cup igen

Brottades med lite negativa tankar efter att ha värmt upp på banan som var flack o jämntrög.
Det är kanske det jag är allra sämst på.
Men jag brottade ner dom negativa tankarna, vilket jag numera blivit rätt bra på, och när starten gick så pangade jag på lite från det startled jag stod i, en bra bit bakom eliten och vips så var jag uppe på placering 10- 12 totalt precis bakom elitklassarna o 1a i H 40 klassen.
Hamnade därmed där jag skulle vara och fick ett bra flyt istället för att köa o bli förbannad.
Höll 1a platsen i klassen drygt halva loppet då jag blev lite snopet passerad o frånkörd.
Men jag gnetade till mig en 2a plats iallafall trots den "opassande" banan och var lite förvånad att kroppen fungerade såpass bra i någorlunda skarpt läge, trots att jag fortfarande hostar slem efter dödsinfluensan med undergångsfeber för 2 veckor sedan.
Har lite hög puls i förhållande till farten än kanske.....?
Det var glädjande mycket folk på startlinjen o H40 klassen var störst deltagarmässigt med 18 st startande.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bra kört! Vem vann h40`?

stefan sa...

En nybliven 40 åring vid namn Anders Bolin från Täby som jag hittils bara sett på sthlms cykelcross i höstas

Anonym sa...

Tack för senast Stefan och bra kört på "den lite sega banan"! Anders kommer från Spårvägen men kör för Täby fr.o.m i år. (Han bor dock på samma stadsdel som undertecknad).

/Peter S