tisdag, mars 27, 2012

Nu är det vår!

Skrattmåsarna har kommit till Norrtälje hamn och CK Norrtälje körde kvällsrace i Finsta.
Finsta GP är debuten på racer för min del nästan varje år, och det var kul den här gången med, trots att jag var lite omotiverad på vägen dit.
Körde ju hårda kortintervaller sent i går kväll, och mosa ben med hårda igångdrag i dag igen, var inte 1a på önskelistan direkt.
Efter en kvart av halvtimmesracet var dom 2 starkaste loss o jag hamnade i en andra 2 manna klunga som mosade på rätt bra vi med, men vi kom inte ikapp.
Jag råkar ha en viss talang för landsväg eftersom jag kan leverera rätt mycket power i förhållande till min kroppsvikt i korta perioder, och på så sätt hänga med i fartökningar, men jag får ändå oftast stryk i slätspurter då det finns dom som levererar mer power i sina muskulösare ben.
Jag fick stryk i spurten även denna gång men det gör inte så mycket, även om kanske skrattmåsarna kommer att skratta ihjäl sig åt mig i morgonbitti när jag cyklar till jobbet...

1 kommentar:

robban sa...

underbart med vår iaf :-)