fredag, november 30, 2012

Hjärtstartare

Efter att extremt ointresserad genomlidit 3 dagar sittande på arslet på kurs å jobbets vägnar samt övernattat 2 nätter på världens tråkigaste hotell (Scandic södertälje) så skrämde jag ikväll igång kroppen med 32 st 20/40 intervaller med mycket uppbyggd överskottsenergi och vräkapåutavhelvete-lust.
Det hela övergick i att jag kände kraftigt obehag från brösttrakten, likt sån man fick när man försökte springa terräng totalt otränad i mopedåldern.
Men trots detta genomfördes intervallerna enligt plan och jag överlevde.
Kan hända ramlar jag ihop i och dör som en fet åldring i morgon när jag ska skotta all snö som kommit (och som fortfarande kommer) medan jag var borta.

Kunde förövrigt inte hålla mig från hoppa ner och göra en okontrollerad kullerbytta i den meterhöga driva av dunsnö som bildats framför mitt hus.
Jag låg sedan kvar några ögonblick o tittade mot himlen o snön som föll mot mitt ansikte och kände mig som 6 år i en hundradel.
Sedan reste jag mig...


Inga kommentarer: