tisdag, november 13, 2012

Högertrafik!!!

Vid den här årstiden ser man inte så mycket folk som cykelpendlar i den här stan med omnejd, även om de blivit lite fler sista åren.
Jag brukar möta 2 st "riktiga pendlare" nästan varje dag till jobbet förutom lite löst folk som går o cyklar i stan.
I morse krockade jag med den ena av dom "riktiga cykelpandlarna".
Nästan lite roligt att jag lyckades med det!

"Krocken" som egentligen var en väldigt lätt sammanstötning i låg hastighet var nog mitt fel, eftersom jag satt o tittade ner i marken på en överkörd råtta eller dylikt på cykelvägen och sneglade bara slarvigt upp och tyckte mig bara se billysen på den hårt trafikerade stockholmsvägen.
Men plötsligt så var där ett cykellyse oxå, bara nån meter framför, och en arg mansröst som skriker HÖGERTRAFIK!
Jag hinner väja o bromsa ner men snuddar vid denne arga man som i stort sett stillastående självklart på ett sånt där klumpigt motionärsvis ramlar i backen o skriker HÖGERTRAFIK!
-JAA jag vet, förlåt men det var en råtta där, svarar jag lite förvirrat o pekar.
-HÖGERTRAFIK säger han o reser sig oskadd

Vi cyklar sedan vidare och jag tänker :
DET VAR FAKTISKT EN RÅTTA DÄR!!!

Inga kommentarer: