onsdag, november 07, 2012

Världens trögaste "distanspass"

Det var soligt idag o jag var ledig så jag tänkte jag skulle ut o rulla ett skönt distanspass.
Det var ju så länge sedan
Men det blev helt värdelöst.
Kände direkt att benen inte var med i matchen trots att det var ordentlig medvind första biten, men jag försökte ignorera detta eftersom sånt oftast blir bättre så länge man bara kör i distanstempo.
Och mitt distanstempo är lugnt.
Sedan blev det ordentlig motvind o cykeljäveln gick knappt framåt hur jag än trampade, och jag började tappa modet efter nån timme och vände hemåt.
Blev sådär sur att jag ville slänga mig ner på marken o sparka o slå, som ett barn.
Eller börja knarka
I medvinden sista biten hem gick det fortfarande väldigt trögt o långsamt och jag började spekulera i lite allt möjligt vad fan det var frågan om och när jag efter 1,5 timme kom hem så snurrade jag hjulen för att se om dom gick trögt.
Ja, framhjulet gick ju knappt runt.
Bromsen låg på rätt kraftigt
Bromsoket hade kärvat ihop efter allt pendlande med vintercykeln.
Kände mig ändå värdelös när jag kom in i värmen och insåg att jag hade kämpat mig fram i 20 km/tim med bromsen ordentligt i.
Dessutom hade jag cyklat omkring o varit ful oxå.
Jag hade nämligen glömt att rulla ner tröjan jag hade under vindjackan så det såg ut som jag hade rejäl kalaskula.
Ful, långsam och fet.
Kan det vara värre?

2 kommentarer:

Anonym sa...

ha, ha jag har också kört med bromsen på. Minns distanspasset när jag undrade om jag var helt slut och trainerpasset där jag var långt i från mina tidigare tider trots att jag stod upp och tog i allt jag hade. Har aldrig cyklat med tröjan upprullad däremot, har kula iaf :-) /Robban

stefan sa...

Ibland kan det ju kännas som bromsen ligger på, men att det bara handlar om dålig dagsform.

Cykeln rullade iallafall väldigt lätt till o från jobbet igår efter att bromsen hade blivit fixad..
Skönt