lördag, november 03, 2012

En dag i November

Folk som tog promenader på det forna militärområdet tittade lite konstigt på mig när jag kom cyklande på dagens temporära cx bana med en gammal upphittad skida som jag hade tänkt lägga ut som tillfällig banmarkering.
Men vad dom då inte visste var att det bara en stund senare skulle braka loss med värsta "cykelcross actionen" på nämnda bana.
En "action" på 7 st män i medelåldern från den lokala cykelklubben med just nu väldigt varierande träningsstatusstatus drabbade samman i en otrolig fajt...
Nåja vi genomförde ett träningsrace iallafall.
Själv förstörde jag den sköra tråden av att möjligen lyckas köra snabbt o stabilt med en vurpa o tappad kedja på andra varvet vilket medförde att jag släppte iväg med mig jämnbördiga cyklister alltför långt för att mäkta med att köra ikapp igen, samt att en alltför stor mängd mjölksyra ansamlades i min otränade kropp för att det skulle kännas "bekvämt". (Och när blev det bekvämt att tävla i cykel?)
Jag missade pallen!
Men alla blev trötta o hyfsat nöjda iallafall o dom flesta hade kul.
Och om dom skeptiska promenerande människorna jag mötte strax före skulle förstå hur skönt det är efter ett race när man genomsköljd av frisk luft o endorfiner får slappa i soffan så skulle dom oxå cykla omkring med en gammal skida i handen o göra temporära cykelbanor kl 0900 en Novembermorgon.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det var en fin bana och goda bullar!/Robban

Anders sa...

Ja tack för idag Stefan!

stefan sa...

Tack för att ni var med :)