söndag, juli 20, 2008

Defekt


Åskan slog ner i antennen till tvn en gång när jag var liten, just när dom skulle visa en svartvit rymd sciencefiction film från 50 talet. Jag minns att det kändes väldigt tomt, eftersom jag sett fram väldigt mycket mot att se denna film, trots att jag innerst inne i min lilla barnhjärna visste att det var en rätt dålig film, nästan en "kalkonrulle".
Ungefär samma känsla fick jag nu när jag missade XC loppet på SM på grund av ett plötsligt och överraskande svullnande knä. Tror inte att det blivit ett av mina mer fantastiska lopp, men jag hade bara velat gjort ett normalt race och sen satt punkt.
Ofrivilligt uteblivna "kalkonrullar" och SM lopp kan göra en desillusionerad i flera dagar efteråt.
Minns att tv bilden aldrig blev sig lik efter det där åsknedslaget när jag var liten, men det gick ju att köpa en ny tv.
Undrar om det går att köpa en ny Stefan?
Neeej, men den gamla Stefan kunde faktiskt cykla lite lugnt idag igen trots, diverse defekt.
Knän är rätt fula för övrigt, iallafall mina..

Inga kommentarer: