onsdag, juli 23, 2008

Kallsup, hjärtstopp och syraförgiftning

Passade ikväll på att förnedra mig själv med en liten triathlonträningstävling, men jag var bara med o simmade o cyklade, då löpning inte är att rekommendera med den ledsvikt jag har.
800 m simning och 25 km cykel blev det iallafall. Simmade dom 800 meterna i 100 procent bröstsim med kallsup (nej jag lade mig på rygg o sprattlade lite oxå) på 18,30 min, sen var jag så slut i hela kroppen att jag inte förmådde cykla fortare än en medelmåttig kvinnlig motionär, så cykling inklusive växling tog 45 min...
Kom ändå nästan kapp dom flesta som simmat ifrån mig så mycket och man ville gärna fortsätta med löpmomentet när man kom till växling, men det var ett par år sen jag sprang hyfsat fort och det var ungefär lika länge sen man kunde springa överhuvudtaget typ. Ännu längre sen man rekommenderades att inte springa.
Så jag sket i det.
Det otäcka med det hela är att man kanske får några onödiga gram extra i form av nån muskelfiber i överkroppen i nån vecka av alla simning. Har simmat ca 50 simtag i år och nu miljondubblades simtagen kändes det som.

Inga kommentarer: