lördag, juli 12, 2008

Kortslutning....


.... i det centrala nervsystemet, energistopp i musklerna, mossa i hjärnan. Där fick jag med det mesta av känslan som jag hade idag när ett så kallat genrep kördes i form av ett MTB tempo hemma hos Gunnar.
Denna gång har jag valt att inte träna ner mig så mycket inför SM eftersom jag inte fått ut nåt speciellt mycket mer dom år jag gjort det. Istället laddar jag som inför vilken lite viktigare tävling som helst. Ett par fler inomhusintervaller bara.
Jag vet ju att jag är bra tränad efter mina mått, men just nu känner jag mig ganska värdelös faktiskt.
Kanske är det den flummiga strukturen man får på sitt liv under semestern?
Har jag blivit så formad av systemet att jag måste ha raka linjer för att fungera normalt?
ITERA plastcykel på bilden. Framtidens cykel i början av 80 talet. Ser ungefär lika snabb ut som jag känner mig för tillfället, och jag har liksom den framtiden bakom mig?

2 kommentarer:

Gunnar Töjren sa...

Mmm... idag så var du inte så snabb men ett lungt pass imorrn sen lite vila och köra tempo banan på tisdag sen en sömnlös natt i en trång stuga med familjen grape, töjren så ska du se att det går bättre på onsdag.... he he he...

stefan sa...

Förstod att det var skadeglädje som framkallde skrattet.. :)