söndag, september 28, 2008

Mästerskapsmedaljören....



Den lägsta medaljvalören på mästerskapet med lägst status, lyckades jag ta idag. Ett brons på svealandsmästerskapen...!

Efter ett katastrofalt förstavarv med en dålig start o ett gäng strulande P15-16 som startade samtidigt, samt några missade kurvor o andra egna missar gjorde att jag fick "börja om" flera gånger. Var dock efter halva loppet uppe på silverplats, men banan var väldigt flack och nästan alla backar var lååånga sega slakmotor, vilket ganska många är bättre än mig på, så jag tappade till bronsplats i det tunna startfältet.

När jag kom i mål så kände jag varken glädje eller besvikelse! Sånt uppstår väldigt sällan, men jag avslutade iallafall säsongen utan nån katastrof, även om jag var pinsamt långt efter segraren på en så flack bana.

Men jag var inte bättre idag.

Många var kallade, men få var utvalda att ta det där bronset som man trots allt måste köra om för att få.

Den lägsta valören..

Nu är denna säsong till ända. Bara landsvägs KM kvar på lördag.

Jag har blivit bättre detta år, och det känns ju skönt iallafall.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stäng av blixten nästa gång;)

stefan sa...

Enda sättet att få en sån medalj att blänka vetu...

Annars så vet jag hur en sån där modern digitalkamera fungerar,trots min höga ålder. Men tack för tipset.