onsdag, september 17, 2008

Husets sura gubbe?

Vaknade irriterad kl 7.45 av att någon borrade i kakel eller nåt, men som tur är skulle jag ändå gå upp kl 8.00 för att ta ett långt cykelpass med fika med Gunnar. (Ok det är första o sista gången jag länkar till nån annan blogg eller nåt annat. Detta är mot mina principer och kan ju leda till att börjar läsa om andra intressanta saker som inte jag har skrivit. Om det nu råkar finnas några andra intressanta saker?)
Nåja, ett 4 timmars lugnt racerpass till Domarudden där god kycklingsallad intogs. Jag passade även på att grisa i mig en bit kladdkaka som efterätt, som den fete frossaren jag är...
Svag men envis motvind hela vägen hem o vi pratade bland annat om fördelar o nackdelar med att bo i lägenhet respektive hus.
När jag kom hem fick jag alla nackdelar med att bo i lägenhet rakt i ansiktet.
Porten var öppen o utanför stod en slambil på full gas o sög ur avloppsbrunnar på parkeringen. I våningen under mig höll omfattande ombyggnadsarbete på och i grannlägenheten var en städfirma anlitad för utflyttningsstädning, med en skrällande transistor-radio på full volym i ekande tom lägenhet.
Stängde dörren om mig o såg katterna som två bulor under överkastet på sängen..
Det kunde ha blivit en tredje bula.

Det kunde även ha blivit en bula på slamsugarns slang, när jag med våld sugit upp honom i sin egen skitbil.
Det kunde ha blivit en bula i grannens dörr av min näve.
Det kunde ha blivit en bula i kakelborrarns panna av samma näve.
Men det blev tyst efter ett tag o jag somnade sött i soffan som den vana lägenhetsinnehavare jag sedan länge varit.
Jag har råd att vara ledig på en onsdag.
Jag har billig hyra..

Inga kommentarer: