lördag, september 20, 2008

Konsten att resa på sig.

"Kom inte opp hörrödu"!
En kommentar från en i vissa kretsar legendarisk mc åkare från Östhammar, som skulle köra SM final i backe på mc. Tyvärr blev han lite väl berusad kvällen innan och efterföljande baksmälla blev så kraftig att han inte lyckades ta sig ur sängen på tävlingsdagen och missade därmed tävlingen och det klara guldläge han hade i SM-serien.
"Kom inte opp hörrödu"!....?
Ungefär så kände jag i morse när jag fick rulla ur sängen i morse, inte orsakat av fylla, men på grund av ryggsmärtor i sin tur orsakade av att ha kört distanspass på racern på ondagen, följt av för många brutala situps på torsdagen, och sedan för mycket dammsugning av bil o hem på fredagen. (Detta är fullt tillräckligt för att knäcka en vek 41 åring)
Lyckades till sist komma upp o sätta mig på cykeln för att köra långlopps KM.
Loppet blev inte lika jobbigt som jag trodde när jag vaknade.
Det blev typ 10 gånger värre!!!!! Kanske årets jobbigaste för mig?
Inte en centimeter hade jag flyt.
Dom få stenar som fanns körde jag på, träffade alla eventuella lerhål, tajmade alla kurvor fel, stumnade i alla backar och var förlamad på flacken. Hade dessutom motvind typ överallt.
Lyckades dock ta KM guld bland de 5 startande och med nöd o näppe slå plastbror Gunnar som dagen till ära körde på en cyclocross hoj, så jag hade klar fördel i skogen. (Hans hoj var lite snabbare på vägarna....)
Hade jag inte slagit honom så hade jag fått dra täcket över huvudet resten av året, och varje morron fått ringa till jobbet o pusta lite ynkligt;
"Kom inte opp hörrödu"..

Inga kommentarer: